Friday, October 5, 2012

New Launch Project: Sg Chincin Residensi

Last 2 days, my wifey ada bawa balik pamphlet satu projek baru yang dia dapat dari sales booth yang dibuka di tempat kerja dia. Ianya sebuah projek kondo yang diberi nama SUNGAI CHINCIN RESIDENSI.

Sebuah projek yang  berstatus freehold tetapi hanya dibuka kepada kaum melayu sahaja kerana tanahnya berstatus rizab melayu. Jadi kalau nak beli untuk tujuan flipping agak sukar kerana market untuk nak jual semula tak luas sebab tak boleh jual kat kaum lain. 

Harga yang ditawarkan memang-memang menarik iaitu hanya sekitar RM240 sahaja di mana unit paling kecil berukuran 1,455 dan harga paling minimum ialah RM350 ribu. Terdapat 5 jenis unit dengan kesemuanya lebih kurang berukuran 1400 kaki persegi ke atas which memang sesuai untuk own stay for family. 

Aku tak sure berapa tinggi kondo ini tapi korang boleh dapatkan maklumat lebih lanjut daripada pemaju projek ini iaitu Ganda Selat Sdn Bhd. Kondo ni memang betul-betul terletak di jalan utama iaitu  di Batu 8 Jalan Gombak menuju ke Universiti Islam Antarabangsa , so memang sesuai kalau beli nak bagi sewa kepada student-student UIA terutamanya student-student foreigner.


Kalau nak tanya pendapat akulah, aku kurang yakin untuk membeli  unit kondo  ini sebabnya:
- pemaju projek yang kurang dikenali
- tempat yang agak berisiko kerana terdapat bukit di belakang kondo ini 
- market untuk jual semula agak terbatas kerana tak boleh kepada kaum lain
- banyak projek kondo yang terletak di area gombak sebelum-sebelum ini tak siap-siap (terbengkalai) seperti projek apartment di Taman Desa Gemilang (belakang UIA) dan Gombak Villa (ada aku tulis di posting sebelum ini) 

Aku pergi lihat tapak projek kondo ini dan sekarang diaorang dah siapkan land clearing tetapi tiada rumah contoh dibina lagi ( tak sure samada diorang nak bina ke tak). Tapi kalau tak silap aku, sebelum-sebelum ini, aku ada lalu kat tapak projek ini sebelum diorang buat land clearing ni, aku ada perasan memang dah ada papan tanda  kat tapak projek ini yang menunjukkan satu projek apartment yang sepatutnya siap dalam tahun 200X ( tak pasti). So aku syak kemungkinan projek apartment lama ini diambilalih oleh pemaju sekarang. Since aku tak berminat nak beli kondo ini, so aku malas nak contact salesman kondo ini untuk nak sahkan kemusykilan aku ni. 

Kat bawah ni aku ada letak pamphlet kondo nie..Ini aku dapat dari website (tak macam website pun) Ganda Selat Sdn Bhd tapi tak sama dengan pamphlet yang wife aku ambil dari sales booth dia



From http://gallery.gandaselat.com/index.php

From http://gallery.gandaselat.com/index.php



39 comments:

  1. Ya saya pon ada terima pamphlet ni...cuba utk fikir2kan apa yg sesuai..nak selidik developer dulu. .hehe

    ReplyDelete
  2. Tp pamplet yg sy dpt agak bbeza..
    N hrg jauh lebih mahal

    ReplyDelete
  3. Memang sah mcm penipu.. Cuba buka website pemaju 'GANDA SELAT SDN BHD" tak bergerak2 pun projek ni, asik tunjuk gambar sama ja takde pembinaan langsung.. Usah tertipu..

    ReplyDelete
  4. Mana ada GANDA SELAT SDN BHD ini penipu. Saya dah beli la satu unit rumah residensi sungai chinchin ni. Jgn la kata pemaju dia tipu.
    Kesian kat saya nnti duit saya dilarikan. Awk ni bodoh la.

    Saya pergi hari2 tengok progress. Saya tanya kontraktor dia kata slow sbb setahun nk clear hutan dan ratakan tanah serta kerat bukit. Itu sebabnya lama. Lps tu kena buat benteng dan longkang dulu sebelum buat piling. Kalau tak hujan nnti tanah runtuh atau air bertakung. Susah nk buat piling nnti.

    ReplyDelete
  5. i already buy 2 units for this property.

    ReplyDelete
  6. wah... sekarang dah nampak progress yg menggalakkn.... mudahan siap.. boleh bg sewa kat student satu unit rm3,000 sbln... kalau harga 350k monthly byr bank lebih kurang seribu lebih.... http://gallery.gandaselat.com/

    ReplyDelete
  7. sye jmpe site manager
    10% blm jual
    start julai kont.target 2 floor sbln utk disiapkan
    so jgn risau sg cincin siapikut jadual

    ReplyDelete
  8. Hai..i berminat dgn projek ni smlm i bayar booking rm2000. Last week i tgk showhouse n progress dkt tapak pembinaan berjalan lancar.. kontraktor ckp akan siap mengikut jadual ..

    ReplyDelete
  9. mdm ong ckp bln depan naik harga
    cpt2 bli.
    kedai pun ade pun ade kat dlm jge luar

    ReplyDelete
  10. Lets join Sg Chinchin residensi forum at https://forum.lowyat.net/topic/2974621/all
    We can share any info here.

    ReplyDelete
  11. smlm sye pgi ofis ganda selat jumpe mdm ong utk info tkini n sbb progress slow.
    ganda selat sbgai developer n main cont dan lantik sub cont. byk kerja sub cont x lulus, lembaga perumahan negara. ganda selat terpaksa ambil alih kerja dan buat semula spt piling dsb. sekarang piling dan conc. tapak dah siap dan start naik parking .bln dpn blh psg kren dan blh 2 floor 1bln, harga pun naik x de disc. lg.
    lagi satu projek ganda selat kat taman pelangi

    ReplyDelete
  12. beli jangan tak beli...hahaha lawak r...beli skali show room tu haha

    ReplyDelete
  13. dok nampak tanah lagi cam na niii
    crane pun x nmpak
    tempat lain yg start same ngan diadh naik 5-6 floor

    ReplyDelete
  14. 2020 bru siap klu ade lgi

    ReplyDelete
  15. sape de latest info

    ReplyDelete
  16. mutiara gombakcondo
    577sqf rm 315k
    677sqf rm 380k
    yap 0122230505 0162037447

    ReplyDelete
  17. call kpkt bbahagian projek sakit
    0388914410
    0388914045
    fax 0388914045
    email enforcement@kpkt.gov.my

    ReplyDelete
  18. call kpkt bbahagian projek sakit
    0388914410
    0388914045
    fax 0388914045
    email enforcement@kpkt.gov.my

    ReplyDelete
  19. kpkt
    bahagian pemantauan perumahan swasta
    kaw. gombak
    en.Zulkarnain 0388914181

    ReplyDelete
  20. status kpkt
    sg chin chin residensi projek sakit,
    sape yg beli
    bersedia utk terbengkalai atau penambahan kos min. 20%

    ReplyDelete
  21. kiranya confirm la ye sg chinchin ni projek terbengkalai dan penipu. burn aje la duit aku ni. cibai betul la

    ReplyDelete
  22. kenapa developer area uia ni ramai yg teruk. projek slow macam nak xnak je.

    ReplyDelete
  23. jahanamm....bulan2 bayar interet 250++ demmiittt...sapa2 ade info lg?

    ReplyDelete
  24. rumah dah naik lam 5 tingkat rasanya

    ReplyDelete
  25. saya pernah letak duit booking utk Sg Chincin Residensi ni, masa tu thn 2013...lps dh fikir2 blk xjd proceed utk beli,dpt blk duit booking...aritu ada lalu ctu tgk projek tu xsiap2 lg...brsyukur jgk xjd beli dulu...

    ReplyDelete
  26. Insyaallah projek akan siap. Tp lmbt sket dari tarikh yg dijanjikan. Sy rase mgkn 3rd or 4th quarter 2017. Developer akan byr wang pampasan lambat siap spt tertera dlm SNP. Klu xde pembeli2 bole ambil tindakan.

    ReplyDelete
  27. Insyaallah projek akan siap. Tp lmbt sket dari tarikh yg dijanjikan. Sy rase mgkn 3rd or 4th quarter 2017. Developer akan byr wang pampasan lambat siap spt tertera dlm SNP. Klu xde pembeli2 bole ambil tindakan.

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. salam, apakah status projek ni sekarang? trm ksh

    ReplyDelete
  30. Project ni masih terbengkalai ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh semak semula sape yg beli Baru tgk. Project diambil alih
      MPDT capital sdn bhd. Papan dah naik utk projek mula pada 1sept 2020. Kawasan pembinaan telah dikemas semula.

      Delete
  31. Aku ada terdengar bahawa Ganda Selat ni dan ada (rasa pemilik tanah) dok pau duit orang dulu - lepas tu bila dah jadi hal, penduduk sungai chinchin bising. Aku ada juga spy-spy baru-baru ini, aku dah check MPDT Capital Berhad memang company penyelamat projek dan juga ada projek baru kat Johor. Semalam baru keluar paper metro, angkat sumpah depan sprm dan juga dapat ISO. Memang genuine company ni. Aku senang hati sebab aku antara pembeli yang tertipu oleh Ganda Selat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aq lagi bangga, syarikat korporat bumiputera pula tu. Alhamdulillah

      Delete
  32. Masih terbengkalai ke.. Menyakitkan mata.

    ReplyDelete